Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Här får du snabbt svar på vanliga frågor. Välkommen att ställa din fråga!

Ställ din fråga här

Besök oss!

Välkommen in till vårt kontor.

Klagomål och reklamationer

Om du inte är nöjd

Vart vänder du dig?

Det är viktigt för oss i Sparbanken Lidköping att alltid arbeta för att bli bättre. Vi lägger därför vikt vid att lyssna på våra kunder och ta missnöjda kunders klagomål på allvar. Vår målsättning är en snabb och smidig handläggning av klagomål där vi tillsammans med kunden når fram till en för kunden och banken bra lösning.


Om du vill framföra ett klagomål vänder du dig i första hand till vårt kontor och gärna till handläggaren på banken eller din kontaktperson.

Om du inte är nöjd med svaret du får när du vänder dig till ditt bankkontor kan du kontakta vår klagomålsansvarige: 
Erik Stenemar 
Sparbanken Lidköping AB
Box 2410
53102 Lidköping

Tel: 0510-54 55 08 

 

Missnöjd med bankens beslut?

Om du efter klagomålsansvariges prövning inte accepterar bankens beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se)
Box 174
101 23 Stockholm

Du kan även vända dig till allmän domstol för att få ärendet prövat.



Information och vägledning

Du kan erhålla avgiftsfri vägledning och råd via:

Konsumenternas Bank- och Finansbyrå
Box 242 15
104 51 Stockholm

Du har även tillgång till vägledning via den kommunala konsumentvägledningen i din kommun.

Stäng Skriv ut