Ansökan kunde göras via formuläret på vår webbplats tom 2020-06-15.
• Stödet kunde sökas av föreningar som fått intäktsbortfall eller utökade kostnader för inställda arrangemang som skulle ha skett i närtid och som är en följd av Coronapandemin.
• Stöd har getts till föreningar där konsekvenserna kraftigt har påverkat aktörens möjlighet till fortsatt verksamhet..
• Stöd har även getts till föreningar eller arrangörer som ställt om sin aktivitet för att säkerställa fortsatt verksamhet och som bedömts ha väsentlig betydelse för samhällsutvecklingen inom bankens verksamhetsområde.
• Ansökan har innehållit beskrivning av och syfte med verksamheten samt den situation som föreningen/organisationen nu befinner sig i/har befunnit sig i med anledning av coronapandemin.
• I de fall ansökan gällt stöd för fortsatt verksamhet kopplat till intäktsbortfall har vi bett om en redovisning av tänkt budget för arrangemanget och uppskattat intäktsbortfall netto.
• Upplysning om att föreningarna har behövt vidta/ha vidtagit andra möjliga åtgärder i form av kostnadsbesparingar (personal, abonnemang, m m) och skapande av nya intäktsmöjligheter (andra tillgängliga stöd, medlemsstöd m m) när ni ansökt om bidrag. Tänk även på hur ni kan nyttja det egna kapitalet för att överbrygga situationen.
• Till ansökan har vi även bett om bifogad resultat- och balansrapport för 2019 och 2020 samt budget. Alla underlag till ansökningar behandlas konfidentiellt.
• Ansökningar hanterades löpande under ansökningsperioden som varade tom 2020-06-15. Besked lämnades under slutet av juni.
• Vi förutsätter att uppgift om lämnat bidrag kan kommuniceras på vår och Sparbanken Lidköpings hemsida och i sociala medier.